קטגוריות ראשיות

היתרונות של מסור גרונג ידני

 

במקרים רבים ככל שאנחנו מבצעים יותר מלאכות ביתיות אנחנו מוצאים בהן יותר ויותר הנאה ורווים מהן יותר ויותר נחת, ובהתאם מבקשים להקדיש יותר ויותר זמן ומשאבים נוספים לתחביב ה"עשה זאת בעצמך", ולא רק מבצעים תיקונים אלא אף יוזמים משימות שונות רק כדי שנוכל לחפש מפתח אימפקט או רתכת אלקטרונית או שאר כלי עבודה מתקדמים יותר בנוסף למקדחה הקלאסית. אחת האופציות היותר מהנות היא נגרות – ולא רק מהנות אלא גם שימושיות, שהרי פריטי עץ שונים הם תוספת מבורכת לכל בית. בין אם מדובר ברהיטים שונים, מכיסאות דרך שולחנות ועד פרגולות, תמיד נרווה מהם נחת מרובה יותר כשהכנו אותם בעצמנו, ולא רק רהיטים אנחנו יכולים לייצר בעזרת ציוד נגרות אלא גם פריטים שמטרתם אסתטיקה, ובאופן כללי אין גבול לאפשרויות שעומדות בפנינו כשיש לנו את כלי העבודה המתאימים.

מסור גרונג ידני הוא אחד מאותם כלי עבודה נחוצים לטובת ביצוע עבודות נגרות עבור הנגר המתחיל והחובב. למעשה גם אנשי מקצוע מנוסים בתחום הנגרות יכולים להיעזר בכלי זה בזכות יתרונותיו הרבים.

 

 

למה משמשים מסורי גרונג ידניים?

מסור הגרונג משמש כאמור בעיקר למלאכות מתחום הנגרות, אבל לא רק.

ניתן לחתוך בעזרתו משטחים שונים כשהייחוד שלו הוא שהחיתוכים אינם רק בקו ישר של 90 מעלות אלא שניתן לבצע גם חיתוכים בזוויות אחרות. אם למשל אנחנו זקוקים לחיתוך אלכסוני בזווית של 45 מעלות הדבר אפשרי, וגם עבור חיתוכים בזוויות חדות יותר הגרונג הוא הפיתרון האופטימלי, כך שניתן ליצור בסיועו גם פריטים ומוצרים מורכבים המחייבים חיתוכים מדויקים ולא שגרתיים.

עוד כדאי לציין כי מסור גרונג, בכל אחת מהגרסאות בהן הוא מגיע, הוא כלי העבודה שאותו יש לבחור כשזקוקים לפרופילים לריתוך (שוב, בזכות האפשרות לחתוך בזווית ספציפית). כך הדבר כשאנחנו רוצים להכין פאנלים, לייסטים או מסגרות לתמונה שגם עבורן יש צורך בחיתוך גם בזוויות שאינן 90 מעלות.

 

 

מה ההבדל בין מסור גרונג ידני עם פנדל לבין מסורים שכאלה ללא פנדל?

כל מי שמבקש לרכוש מסור גרונג ידני נתקל באופן טבעי בשני סוגים של מסורים אלה – עם פנדל וללא פנדל – ובאופן טבעי צצה לה השאלה מהם ההבדלים בין שני הסוגים ואיזה מהם מתאים לנו יותר.

הפנדל הוא מנגנון ייחודי שמאפשר להזיז מסורים מסוג גרונג לא רק למעלה ולמטה אלא גם קדימה ואחורה (בזכות מסילות מיוחדות שמייצרות את התנועה החשובה הזו).

מסורים עם פנדל מסוגלים לנסר משטחים גדולים יותר מהמסורים נטולי הפנדל (בזכות התנועה הנוספת קדימה ואחורה, כמובן), ובאופן כללי הביצועים שלו מרשימים יותר, אבל מצד שני הם יקרים יותר, תופסים יותר מקום (ואם שטח האחסון שלכם מוגבל, זו בהחלט עלולה להיות בעיה) ועוד חשוב מאוד לקחת בחשבון שמסורי הגרונג עם הפנדל מחייבים מיומנות הרבה יותר גבוהה כדי לתפעל אותם ולהפיק מהם את המירב, כך שהם לא מתאימים לכל אחד ובפרט לא אם הצרכים שלכם בסיסיים יחסית.

 

 

מאפיינים טכניים שיש לבחון כדי לבחור נכון

כאמור לא לכל סט כלי עבודה חובה להוסיף מסור גרונג ידני אולם אם כבר החלטתם לרכוש מסור כזה כדאי מאוד להקדיש תשומת לב ומחשבה לבחירה נכונה מבין כלל האפשרויות (כשבנוסף לאופציה הידנית ישנם גם מסורי גרונג חשמליים מן הסתם).

ראשית, חשוב לבחור כלי עבודה של פירמה ידועה. אם בתחומים אחרים מותגים לא בהכרח מבטיחים איכות עודפת ולפעמים התועלת הטמונה בהם היא רק בעצם היותם מותג מוכר, הרי שבעולם כלי העבודה המותגים המובילים דוגמת בוש, מקיטה, מטבו הגרמנית או דיוולט מבטיחים לנו מוצרים שנהנים הן מחדשנות ובעיקר מעמידות גבוהה מאוד. בנוסף כלי העבודה של היצרנים המוכרים ניחנים ברמת בטיחות גבוהה, תוצר של בקרת איכות קפדנית וניסיון עשיר בייצור כלי עבודה, כך שאנחנו יכולים להשתמש בהם בראש שקט וללא כל דאגה אלא להתרכז במלאכה שבחרנו לבצע בלבד.

כשרוכשים מסורי גרונג יש לבחון גם את קוטר הלהב, שעל פיו תוכלו לדעת עד כמה הדגם הספציפי אפקטיבי ועד כמה רחב היקף המלאכות שתוכלו לבצע בעזרתו. פרמטר נוסף שמשפיע על היקף העבודות האפשרי עם כל דגם ודגם של מסורי גרונג ידניים הוא עומק החיתוך המקסימלי.

כשמדובר במסורי גרונג חשמליים כדאי לבחון גם את ההספק (שמשפיע על עוצמת הביצועים).

 

 

מסורהמלצות לשימוש בטוח

מסורי הגרונג והסוגים האחרים של המסורים – שהנפוצים שבהם הם מסורים שולחניים, מסורים עגולים, מסורי שרשרת ומסורים אנכיים – הם כלי עבודה אפקטיביים אבל גם מסוכנים אם משתמשים בהם שלא בזהירות מרבית.

על מנת להשלים כל מלאכה על הצד הטוב ביותר וללא פגע, כדאי להקפיד על קריאה מדוקדקת של הנחיות היצרן (וכשמדובר במסור איכותי של חברה ידועה, מן הסתם ההנחיות תהיינה מפורטות), על תשומת לב מלאה לכל פעולה ופעולה, על סביבת עבודה מסודרת ונקייה – ואם אתם בראשית דרככם, כדאי אף להיעזר בהדרכה של בעלי ניסיון.